Η "Πυξίδα" και τα μέλη της έχουν αναθέσει στην εταιρία Dasc Branding να προχωρήσει στην μελέτη στρατηγικού σχεδιασμού και ταυτότητας προορισμού για την Μήλο.
Η μελέτη στρατηγικού σχεδιασμού και ταυτότητας προορισμού έρχεται παράλληλα με την κατάρτιση σχεδίου βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης που έχει εξαγγείλει ότι θα πραγματοποιήσει ο Δήμος Μήλου με το Πανεπιστήμιο Αιγαίου.
Στην Μήλο αυτή την στιγμή παρατηρούμε μια αύξηση των τουριστικής κίνησης χωρίς όμως να υπάρχει ένα σχέδιο στοχευμένης προβολής και ανάδειξης των στοιχείων που εμείς θα θέλαμε να επικοινωνήσουμε. Σε αυτή την φάση βασιζόμαστε στο τι λένε οι άλλοι για εμάς με αποτέλεσμα να μην ελέγχουμε το μήνυμα που βγαίνει στο δυνητικό επισκέπτη, κατ' επέκταση δεν προσκαλούμε τις αγορές και επισκέπτες που πιθανόν να θέλαμε περισσότερο ή είναι πιο "κατάλληλοι" για το τι προσφέρει το νησί.
Σε συνδυασμό με το σχέδιο βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης η μελέτη αυτή στόχο έχει να αποκτήσει η Μήλος
τα εργαλεία εκείνα που θα της επιτρέψουν να αξιοποιήσει με τον καλύτερο τρόπο τα μοναδικά της στοιχεία και να διαχειριστεί-ενισχύσει με τρόπο που να
μεγιστοποιεί τα οφέλη για τη τοπική κοινωνία και τη συνολική βιώσιμη ανάπτυξη
του νησιού παράγοντας και διακινώντας ένα ή περισσότερα τουριστικά προϊόντα αντίστοιχης
ποιότητας και διαφοροποίησης.
Η μελέτη Στρατηγικού Σχεδιασμού και Ταυτότητας Προορισμού θα γίνει στις εξής φάσεις:
ΦΑΣΗ Α: Προετοιμασία / Αποτίμηση / Έρευνα
Η Έρευνα και η Ανάλυση Προορισµού περιλαµβάνει τα εξής κεφάλαια:
Ανάλυση σε επίπεδο Περιφερειακής Ενότητας Μήλου
Γενικά χαρακτηριστικά (Δηµογραφική εικόνα, Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν, Κατά Κεφαλή
Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν) Υποδοµή Φιλοξενίας, Εκτίµηση ποιοτικής διαφοροποίησης
υποδοµής φιλοξενίας, Δυνατότητα Φιλοξενίας Προορισµού, Κρουαζιέρα, Επισκεψιµότητα
Αρχαιολογικών χώρων
Ανάλυση σε επίπεδο Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου
Τουρισµός και ΑΕΠ, Επισκέψεις, Διανυκτερεύσεις, Οικονοµικά Στοιχεία (εισόδηµα, µέση
δαπάνη ανά επίσκεψη και ανά διανυκτέρευση)
Kύριες και Δευτερεύουσες Χώρες Προέλευσης Εισερχόµενου Τουρισµού
Καταγραφή και ιεράρχηση Αποθέµατος, Συστατικών και Kληρονοµιάς Δεδοµένα και σηµαντικά σηµεία Ιστορίας / Γενικά Χαρακτηριστικά
Iεράρχηση µε κριτήριο την ανάπτυξη Θεµατικών Μορφών Τουρισµού
Κύριες και Επικουρικές Μορφές Θεµατικού Τουρισµού
Έρευνα σηµερινού προφίλ Προορισµού
Διαµόρφωση Ερωτηµατολογίου Εµπλεκοµένων µερών (Stake holders) και ανάλυση
απαντήσεων. Προφίλ σηµερινού επισκέπτη.
Milos web analysis / Digital insights
Travel Demand for Greek Destinations, Origins of demand and Top demand (intl. and
domestic), Travel Demand for Milos, Trends and Popular searches for Milos, Web site audit,
Social Media audit
Φάση Β: Στρατηγικός Σχεδιασµός Ο Στρατηγικός Σχεδιασµός Τουριστικής Ανάπτυξης αποτελεί το θεµέλιο πάνω στο οποίο
χτίζεται η νέα Ταυτότητα του Προορισµού και, στη συνέχεια, οι ενέργειες προβολής του.
Αποτελεί τον ασφαλή Οδικό Χάρτη που οδηγεί τον τόπο από το σηµείο στο οποίο βρίσκεται
σήµερα, στο επιθυµητό σηµείο που αξίζει και στοχεύει, το συντοµότερο δυνατόν.
Ο Στρατηγικός Σχεδιασµός αναλύει και λαµβάνει υπόψιν έναν σηµαντικό αριθµό
παραµέτρων όπως η υφιστάµενη κατάσταση, ο ανταγωνισµός, το περιβάλλον δράσης, οι
διεθνείς Τάσεις, τα ακροατήρια και οι αγορές-στόχος κλπ, (σηµ.: και όλα τα ευρήµατα και τα
συµπεράσµατα της Φάσης Α), και καταλήγει σε σαφή, εφαρµόσιµα συµπεράσµατα και
σενάρια ανάπτυξης σε βάθος χρόνου.
Προστατεύει από αστοχἰα επένδυσης κονδυλίων, χρόνου και ευκαιριών και διατηρεί τον
Προορισµό σταθερό στην πορεία που έχει χαράξει. Περιλαµβάνει:
Διεθνείς Τάσεις στον Τουρισµό µετά την Πανδηµία, Εποχικότητα και Προορισµός, Aνάλυση
SWOT, Προσωποποίηση Επισκεπτών του Προορισµού (Personas), Κύριες Αγορές και
Ανάλυση τους, Επισκέπτες από Λοιπών χωρών, Aρχιτεκτονική Πρότασης Προορισµού,
Θεµατικές Μορφές Τουρισµού, Ζωτικός χώρος Προορισµού, Tοποθέτηση του Προορισµού
(Positioning και re-Positioning), Συµπεράσµατα Στρατηγικής και Στόχοι του Προορισµού
(2022 – 2027).
Φάση Γ: Ταυτότητα Προορισµού
Στάδιο
Γ1. Οπτική και Λεκτική Ταυτότητα
Στο Στάδιο αυτό, η νέα Ταυτότητα παίρνει µορφή οπτικά και λεκτικά, σύµφωνα µε τα
συµφωνηµένα συµπεράσµατα και τη στόχευση της Φάσης του Στρατηγικού Σχεδιασµού.
Σχεδιάζεται το κεντρικό τουριστικό Σήµα και Λογότυπο του Προορισµού, τα επιµέρους
θεµατικά (όπου αυτά είναι απαραίτητα), η χρωµατική παλέτα, η επίσηµη γραµµατοσειρά
κλπ. Διατυπώνεται το Κεντρικό µήνυµα (baseline) που συνοδεύει το Σήµα και σηµατοδοτεί
σε λίγες λέξεις τι είναι ο Προορισµός. Τέλος, τα αποτελέσµατα του Σταδίου αυτού αποτελούν τις στιβαρές βάσεις, που πάνω τους
θα οικοδοµηθεί το επικοινωνιακό µέλλον του Προορισµού σε βάθος χρόνου και θέτουν το
ασφαλές πλαίσιο συνέργειας και κεφαλαιοποίησης κάθε ενέργειας προβολής καθώς
δηµιουργούν ισχυρά σηµεία αναφοράς κάθε επαφής µε το σύνολο του τόπου και της
πρότασής του
Στάδιο Γ2. Σύντοµο Εγχειρίδιο Eφαρµογής Ταυτότητας (Μanual)Διατυπώνονται οι βασικές προδιαγραφές εφαρµογής των τελικών επιλεγµένων στοιχείων του
Σταδίου Γ1 σε διάφορα µέσα και υλικά, διαµορφώνοντας έτσι ένα πολύ σηµαντικό
“εργαλείο” συνέπειας και οµοιογένειας: το Εγχειρίδιο Eφαρµογής Tαυτότητας (Βrand
Manual).
Το Σύντοµο Εγχειρίδιο εφαρµογής επιτρέπει στους υπεύθυνους διαχείρισης της εικόνας, τα
στελέχη του Προορισµού αλλά και κάθε επαγγελµατία, φορέα ή µέσο επικοινωνίας που θα ήθελαν να υιοθετήσουν τη νέα Ταυτότητα και να την ενσωµατώσουν στη δική τους
επικοινωνιακή προσπάθεια, να το πράξουν άρτια και µε ασφάλεια, συµβάλλοντας έτσι
δραστικά στη πληρέστερη, ταχύτερη και ενιαία διάχυση της νέας Ταυτότητας.
Παρακάτω μπορείτε να παρακολουθήσετε και video με την παρουσίαση της πρότασης της μελέτης που έχει γίνει απο την εταιρία και την σκοπιμότητα της.
Το video που παραθέτουμε είναι η παρουσίαση της μελέτης και του web site που θα φτιαχτεί στην συνέχεια που έγινε τον Ιούνιο του 2020 όταν γινόταν έρευνα αγοράς για την εταιρία που θα μπορούσε να κάνει το συγκεκριμένο έργο.
Επίσης στο πρώτο κομμάτι του video εξηγείται και ο λόγος που πρέπει οι προορισμοί να κάνουν μια τέτοια μελέτη
© Μήλος 2021 - info@foreasmilou.gr